چهارشنبه ۲۶ شهریور ۰۴

آرشیو مرداد ماه 1400

در اين وبلاگ همه چيز را در مورد سرمايه گذاري در استارتاپ ها ياد بگيريد.

استارتاپ ها در كجاي زنجيره كاريابي قرار دارند؟

۹ بازديد

طبق بررسي هاي پيدايش افراد براي اين كه بتوانند شغل مناسب خود را پيدا كرده و مشغول به فعاليت شوند يكي از گزينه هايي كه دارند اين است كه به سايت كاريابي مراجعه كنند. مثلا افرادي كه ساكن تهران هستند به مراكز كاريابي تهران مراجعه مي كنند تا بتوانند متناسب با تخصص و مهارتي كه دارند با كارفرماهاي متقاضي آشنا شوند و با آنها ارتباط برقرار كنند. يا كساني كه مايل هستند در ديگر كشورها فعاليت داشته باشند معمولا به كاريابي بين الملل مراجعه مي كنند.
اين مراكز كه ممكن است به صورت فيزيكي و حضوري به افراد خدمات ارائه كنند و يا به صورت سايت كاريابي فعاليت داشته باشند واسط بين كارفرما و متقاضي استخدام است.
آنها معمولا مي توانند رابط بين اين دو گروه باشند و افراد را به كارفرماها بر اساس رزومه اي كه به مركز يا سايت كاريابي تحويل داده شده است معرفي كنند و امكان استخدام يا تامين نيرو را براي هر دو گروه فراهم كنند.

 

حال سوالي كه پيش مي آيد آن است كه استارتاپ ها در كجاي زنجيره كاريابي قرار دارد؟

در پاسخ به اين سوال بايد حالت هاي مختلف را در نظر گرفت.

صاحب ايده استارتاپ در نقش كارفرما

معمولا كسي كه صاحب ايده اصلي كسب و كار نوپا يا استارتاپ است، براي انجام امور خود و تبديل ايده خلاقانه اي كه در اختيار دارد به كسب و كار پردرآمد و سودده نياز به همكاري با ساير افرادي دارد كه بتوانند به وي در اجراي ايده جديدش كمك كرده و در رسيدن استارتاپ به اهداف از پيش تعيين شده نقشي ايفا كنند.
بنابراين در اين قسمت، صاحب ايده كسب و كار يا استارت آپ مي تواند در نقش كارفرما ظاهر شده و از مراكز يا سايت كاربري درخواست معرفي افرادي صاحب صلاحيت و شايسته براي انجام امورش داشته باشد.

 

جذب سرمايه گذار براي تبديل ايده به عمل در استارتاپ

از سوي ديگر بسياري از كساني كه ايده خود را دارند اما نمي توانند سرمايه لازم را كسب كنند مي توانند مثلا از كاريابي تهران يا كاريابي بين الملل استفاده كنند تا به كانال ارتباطي با سرمايه گذار كه مي تواند در نقش كارفرما باشد متصل شود و بتواند ايده خلاقانه خود را به استارتاپ موفق تبديل كند.
در اين مورد، معمولا بعضي از كارفرماها هم هستند كه به دنبال ايده هاي جذاب و خلاقانه و جديد هستند. ايده هايي كه بتوانند با استفاده از آنها سرمايه گذاري لازم را كرده و سود مورد نظر خود را داشته باشند.
سايت كاريابي يا مراكز مختلفي كه با عنوان كاريابي تهران درحال ارائه خدمات هستند مي توانند در زنجيره ارتباطي اين دو گروه، نقش معرف و واسط را ايفا كنند.

 

افراد علاقه مند به همكاري در استارتاپ در نقش متقاضي شغل

از طرفي بسياري از افراد هم علاقه مندند به عنوان تيم همكار با استارتاپ همكاري كنند و مشاركت داشته باشند.
اين افراد مي توانند به صورت دوركاري، فريلنسري و يا استخدام همكاري داشته باشند. سايت كاربري مانند جابينجا يا مراكز كاريابي تهران يا كاريابي بين الملل مي تواند اين افراد را به هدف خود يعني يافتن كساني كه ايده هاي خلاقانه براي ايجاد كسب و كار نوپا دارند كمك كنند.

 

دادن ايده به افراد براي راه اندازي استارتاپ

جالب است كه بدانيد مي توان با مطالعه آگهي هايي كه در سايت كاريابي به اشتراك گذاشته مي شود و يا بررسي فرم هاي درخواست شغل يا درخواست همكاري در مراكزي مانند كاريابي تهران يا كاريابي بين الملل نيازهاي بازار كار را شناسايي كرد و براي آنها به دنبال راه حل هاي بهتر و موثرتر و اثربخش تر گشت و ممكن است همين باعث خطور ايده هاي جديد استارتاپ به ذهن فرد شود.

به گونه اي كه فرد با مطالعه و تحقيق و بررسي اين آگهي ها، از نيازهاي كارفرماها آگاه شده و سعي كند به يك نوآوري و خلاقيت در اين رابطه دست زده و همين نقطه ابتدايي براي يك ايده فوق العاده در راه اندازي و ايجاد يك استارتاپ جديد باشد.

استارتاپ در نقش كارياب

همچنين استارتاپ ها مي توانند ايده اتصال كارفرما و متقاضي اشتغال را دنبال كنند. يعني خود استارتاپ بر اساس اين ايده شكل بگيرد كه امكان اتصال كارفرماها و متقاضيان اشتغال را فراهم كرده و مثلا در قالب يك سايت كاريابي به صورت آنلاين اين كار را انجام دهد. كاري كه اين روزها انواع سايت كاريابي آن را انجام مي دهند.
مي توان با افزودن كمي چاشنه خلاقيت و ارزش افزوده به سايت كاريابي، يك استارت آپ جديد رقم زد كه بتواند در مقايسه با مراكز ديگر مثلا مراكز فعال كاريابي تهران يا كاريابي بين الملل بهتر عمل كرده و نيازهاي بازار كار را تحليل و بر اساس ايده و نگاه جديدي فعاليت تازه اي را در اين حوزه انجام دهد.
همه اين موارد به شرطي است كه شما بتوانيد انجام فعاليت خود را به نحو شايسته اي با بازدهي بهتر و سهولت بيشتر انجام دهيد.
پس ايده راه اندازي استارتاپ در اين حوزه هم مي تواند خودش ايده جالبي باشد.
علاوه بر آنكه خود اطلاعات و داده هاي موجود در سايت كاريابي يا مراكز فعالي كه در كشور فعاليت دارند مانند كاريابي تهران مي توانند منبع الهام ايده هاي جديد باشد، خود راه اندازي و توسعه سايت كاريابي و يا متفاوت با موارد مرسوم در اين بازار هم مي تواند نوعي بهره برداري از اين ايده باشد. به گونه اي كه بهانه اي براي راه اندازي يك استارتاپ جديد شوند.

كاريابي بين الملل؛ گزينه خوب براي مهاجران و يا فريلنسرها

حال كه كمي راجع به كاريابي بين الملل نوشتيم، ذكر اين نكته مهم است كه بسياري از كساني كه قصد مهاجرت و خروج از كشور دارند نياز به استفاده از خدمات سازمان هاي كاريابي بين الملل دارند. تا بتوانند به مساله اشتغال و يافتن شغل در كشور مقصد سر و سامان داده و مراحل مهاجرت را سريع تر و بهتر طي كنند.
همچنين كاريابي بين الملل مي تواند منبع يافتن همكاري هاي مختلف و فرصت هاي جديد براي مشاركت با استارتاپ هاي خارجي باشد.
به گونه اي كه افرادي كه توانايي همكاري و انجام فعاليت هاي خارج از كشور را دارند مي توانند از مراكز كاريابي بين الملل استفاده كنند تا بتوانند ضمن حضور در ايران، از درآمد ارزي بهره مند شوند.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c/

درآمد اينترنتي براي استارتاپ چه جايگاهي دارد؟

۶ بازديد

 

درآمد اينترنتي چگونه؟

درآمد اينترنتي امروزه با رواج استفاده از اينترنت براي كساني كه با روش هاي كسب درآمد اينترنتي آشنا هستند ممكن شده است. فقط بايد كمي وقت بگذاريد و راجع به كسب درآمد هاي اينترنتي مطالعه و تحقيق كنيد.

استارتاپ ها به نيت كسب درآمد راه اندازي و توسعه مي يابند. ممكن است استارت آپ از يك ايده كوچك شروع شود با يك تيم دو نفره يا بيشتر. حتي ممكن است صاحب استارتاپ فقط يك فرد باشد. وي با ايده اي كه فكر مي كند مي تواند نياز بخشي از بازار را مرتفع سازد، سعي مي كند با پرورش آن ايده و تبديل آن به عمل، كسب درآمد داشته باشد.
از آنجايي كه بسياري از استارتاپ ها امروزه كارشان را بر بستر اينترنت شروع مي كنند، درآمد هاي اينترنتي مي توانند يا اولين و شايد تنها درآمد آنها از كسب و كارشان باشند. به گونه اي كه استارت آپ آنها يك كسب و كار اينترنتي قلمداد شود.

به برخي از اين درآمدهاي اينترنتي در اينجا اشاره مي شود. مخصوصا درآمد اينترنتي بدون سرمايه مدنظر هستند.

كسب درآمد اينترنتي

درآمد هاي اينترنتي، براي برخي از استارت آپ ها تنها و شايد يكي از منابع درآمدي باشند. از آنجايي كه معمولا استارت آپ هايي كه اين روزها در بازار شروع به كار كرده اند، سعي مي كنند از امكاناتي كه اينترنت در اختيار آنها قرار داده است به نحو مطلوبي استفاده نمايند فعاليت خود را در بسترهاي اينترنتي نيز گسترش داده اند.
استارتاپ ها يا به عنوان كسب و كار اينترنتي صرف اين روزها ظهور پيدا كرده اند و يا به كسب درآمد هاي اينترنتي به عنوان يكي از روش هاي كسب درآمد نگاه مي كنند. در هر دو صورت روش هاي كسب درآمد هاي اينترنتي متنوع است كه در اينجا به برخي از آنها اشاره مي شود.
نقشي كه كسب درآمد هاي اينترنتي مي تواند براي استارت اپ ايفا كند، مي تواند مشكلات مالي استارت آپ را حل كند و يا ممكن است آنقدر استارتاپ بر كسب و كار اينترنتي متمركز شده باشد كه تنها محل درآمد استارتاپ از درآمد هاي اينترنتي اش باشد.

درآمد از تبليغات

برخي از استارت اپ ها بر اين فرض استوار است كه مخاطب جذب محتواي توليد شده توسط استارت اپ يا خدمات رايگاني كه ارائه مي كند شود و سپس از وجود مخاطبان فعالي كه هر روز به وب سايت يا شبكه اجتماعي استارت اپ سر مي زنند، از طريق تبليغات كسب درآمد كند.
اين نوع كسب و كار اينترنتي اين روزها بسيار رايج است. و افراد بسياري از اين محل، كسب درآمدهاي اينترنتي دارند.
توليد محتواي آموزشي رايگان، و يا موضوعاتي مانند طنز و غيره از اين دست است. به طور مثال اگر بخواهيم نمونه اي از كسب درآمد اينترنتي بدون سرمايه را مثال بزنيم مي توان به صفحه هاي آشپزي يا وب سايت هاي آموزش در حوزه هاي مختلف اشاره كرد.
درآمد هاي اينترنتي چنين صفحه ها يا وب سايت هايي از طريق گرفتن تبليغات از ديگر وب سايت ها، كسب و كارها، سازمان ها و شركت هاست.

ديجيتال ماركتينگ

حوزه گسترده ديجيتال ماركتينگ از بازاريابي ايميلي گرفته تا توليد محتوا و طراحي سايت، سئو، بازاريابي محتوايي، بازاريابي شبكه هاي اجتماعي همگي خدماتي هستند كه زير ********ر ديجيتال ماركتينگ انجام مي شوند.
هر كدام از اين موارد مي تواند درآمد اينترنتي بدون سرمايه محسوب شود و يا با سرمايه محدودي به صورت آنلاين درآمد هاي اينترنتي داشت.
مخصوصا اين روزها كه بازار ديجيتال ماركتينگ حسابي گرم است و افراد بسياري بازاريابي محصولات و كالاهاي خود را به بازاريابي ديجيتال سپرده اند.
بسياري از استارتاپ ها مي توانند در اين حوزه شكل گرفته و درآمد هاي اينترنتي خود را در اين حوزه داشته باشند و به عنوان كسب و كار اينترنتي، به مشتريان خدمات ارائه نمايند.

فروش

فروش كالاي فيزيكي

 

فروش از ديگر خدماتي است كه استارت اپ ها مي توانند بخش يا كل خدمات خود را به آن اختصاص داده و درآمدهاي اينترنتي داشته باشند، اگر فروش به صورت آنلاين باشد.
استفاده از مزيت فروش آنلاين كه هم فروش را براي مخاطب تر آسانتر كرده و هم امكانات كمتري براي راه اندازي فروشگاه در اختيار استارت آپ قرار مي دهد هم مي تواند باعث رشد و توسعه كسب و كار اينترنتي استارت آپ شده و بتوان كسب درآمد اينترنتي از اين طريق داشت. فروش در دنياي مجازي و از طريق اينترنت، تنوع بسيار زيادي دارد.
فروش مي تواند شامل كسب درآمد هاي اينترنتي از طريق فروش محصول فيزيكي باشد و يا كالاي مورد معامله، الكترونيكي باشد.

فروش كالاي الكترونيكي

در مورد فروش الكترونيكي در كسب و كار اينترنتي مي توان مثال هاي متعدد زد. از فروش كتايهاي الكترونيكي مانند كاري كه آمازون انجام مي دهد، تا فروش مقاله هاي علمي نشريات علمي معتبر كه پايگاه هاي اطلاعاتي مدت هاست آن را انجام مي دهند.
تا فروش كتاب الكترونيكي در اپليكيشن هاي مختلف فروش كتاب مانند فيديبو و غيره همه مي توانند جزو فروش كالاي الكترونيكي باشند.
كسب درآمد اينترنتي از اين طريق مي تواند براي استارت آپ بسيار مفيد باشد. زيرا با توليد محتواي اين كتابها و فروش آن ها بدون آنكه هزينه اي بابت چاپ آنها صرف شده باشد استارت اپ مي تواند درآمد فعالي داشته باشد كه در بسياري از موارد كسب درآمد اينترنتي بدون سرمايه هم تلقي شود و يا نياز به سرمايه كمتري نسبت به موارد مشابه در دنياي سنتي باشد.

فروش خدمات

فروش خدمات هم مي تواند درآمد هاي اينترنتي داشته باشد. خدماتي چون ترجمه، توليد محتوا، طراحي وب سايت، مشاوره هاي مالي، مشاوره هاي روانشناسي، ملكي، كسب و كار و غيره همگي مي توانند از طريق اينترنت انجام شوند.
اين نوع كسب و كار اينترنتي، مي تواند درآمد اينترنتي بدون سرمايه در پي داشته باشد. به گونه اي كه با عرضه اين تخصص ها در بسترهاي رايگان اينترنتي مي توان استارتاپ هايي را راه اندازي كرد كه منجر به كسب درآمد اينترنتي شوند و مشتريان از طريق اينترنت، بتوانند از اين خدمات استفاده كنند.

فروش دوره هاي آموزشي

آموزش هم مي تواند يكي از موارد كسب و كار اينترنتي باشد كه باعث كسب درآمد هاي اينترنتي مي شود و امروزه طرفداران خود را دارد.
بسياري از افراد، از تخصص خود اين روزها كسب درآمد اينترنتي دارند. به اين گونه كه مثلا اگر تخصصي در زمينه برنامه نويسي، طراحي وب سايت، موشن گرافيك، ويرايش فيلم و عكس و موارد ديگر دارند، دوره هاي آموزشي برگزار مي كنند.
به اين ترتيب بسياري از افراد مي توانند به صورت غير حضوري در اين دوره ها شركت كرده و در هزينه هاي رفت و آمد و گاها اسكان خود صرفه جويي نمايند و از ديگر سو صاحبان استارت اپ هم مي توانند درآمد هاي اينترنتي خود را داشته باشند.
امروزه بسياري از موارد غير از تخصص هايي كه در بالا به آن اشاره شد به اين صورت در قالب كارگاه آموزشي آنلاين، دوره هاي آموزشي ضبط شده، و … از طريق وب سايت ها، شبكه هاي اجتماعي و پيام رسان ها به فروش مي رسد.
همان طور كه در مقاله به آن اشاره شد، و مثال هايي از كسب درآمد اينترنتي آورده شد، بسياري از مشاغل و استارتاپ ها امروز مي توانند در قالب يك كسب و كار اينترنتي، درآمد اينترنتي بدون سرمايه داشته باشند. تنوع موضوعات و حوزه هايي كه مي توان از آن كسب درآمد اينترنتي داشت، بسيار متنوع است. و به دليل آنكه بازدهي كسب و كارهاي اينترنتي سريع تر از كسب و كارهاي سنتي مرسوم است، مي تواند به عنوان شتابدهنده استارتاپ عمل نمايد و نگراني هاي مالي صاحبان ايده استارت اپ را در ابتداي شروع فعاليت خود تا حدودي برطرف نمايد. به شرطي كه استارت آپ ها به ضرورت ايجاد كسب و كار اينترنتي و كسب درآمد اينترنتي واقف بوده و از فعاليت در اين حوزه غافل نشوند.
مخصوصا توجه ويژه اي به بسترهايي كه مي توانند از آنها درآمد اينترنتي بدون سرمايه كسب كنند، داشته باشند و از راه اندازي استارتاپ خود در اين بسترهاي رايگان مانند سايت هاي فروش، شبكه هاي اجتماعي، پيام رسان هايي كه توانسته اند كاربران ايراني را به خود جلب كنند بيشترين بهره را ببرند.
مهم اين است كه در كنار اين توجه، دانش استفاده بهينه از اين بسترهاي رايگان كه در اختيار همگان قرار دارد را هم داشته باشند. پس از كسب درآمد هاي اينترنتي براي راه اندازي، توسعه و رونق استارت اپ خود غافل نشويد.

 

منبع: 

https://peidaiesh.com/startup/%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/